Allmänna villkor

För att undvika missförstånd vill vi gärna uppmärksamma dig på regler för betalning och avbokningar. Reglerna innebär att du i likhet med alla andra är införstådd med våra villkor på trafikskolan.

BETALNING

Vid köp av:

Startpaket 1: Ska hela beloppet vara betald vid första körtillfället hos oss.

Startpaket 2 och 3: däremot kan du välja som inskriven kund hos oss att betala/dela upp vid 2 omgångar (räntefritt). Vid första körtillfället ska minst halva summan av paketet vara betald, därefter betalar man in den resterande summan vid sin 5e lektioner eller senast 60 dagar efter sin första lektionen. Halkbanan bokas när hela paketet är betald.

Betalning av våra kurser sker på trafikskolan eller på vår E-handel. Vi förbehåller oss rätten att avboka en kurs vid sjukdom eller annan orsak som gör att vi ej kan hålla kursen.

• Körpaket av körlektion: gäller endast vid förskottsbetalning

• Vid köp av enstaka körlektioner betalas varje körlektion i samband med körningen, vilket innebär att du kan boka lektioner i förväg och sen betala vid lektionstillfället.

• Alla våra paket och presentkort är giltiga i 1 år från och med inköpsdatum. Vid köp av presentkort gäller giltighetstiden fr.o.m. aktiveringsdagen.

• Återbetalning: Gäller ej våra startpaket eller körpaket.
  • Om eleven fått körkort under pågående körpaket eller startpaket så kan man ej få tillbaka resterande summan av paket. Därför rekommenderar vi att eleven utnyttjar sitt paket hela vägen.

• Det går ej att avbryta utbildningen och begära en återbetalning på en påbörjad körpaket/startpaket. Vid ev. hinder så krävs ett läkarintyg från en legitimerad läkare som styrker påståendet innan utgångsdatum att man ej kan köra under perioden.

• Betalningar görs antingen direkt på trafikskolan (KORT), BANKGIRO, FÖRETAGS SWISH eller på vår E-handel.

• Eventuella skulder till oss skall vara betalda innan ert förarprov, annars förbehåller vi oss rätten att avboka förarprovet.

• Har du EN skuld som inte reglerats trots betalningspåminnelse förbehåller vi oss rätten att avboka alla lektioner och förarprov tills skulden är betald.

• Vid ej betalad skuld skickar ärendet vidare till inkassoledarna om skulden inte regleras inom angiven tid, vilket kan leda till en betalningsanmärkning.

• Trafikverket avgifter betalas av eleven. Kreditspärr på 1100kr.

AVBOKNING

• Avbokning ska ske senast dagen (helgfri vardag) innan kl 13:00 före avsedd körlektion, gäller även testlektion.

• Avbokning av lektion hanteras själv av eleven på elevcentralen.se, e-post eller genom att ringa in till kontoret, du kan alltså inte skicka sms för avbokning.

• Tänk på att om du inte avbokar din körlektion i tid, så måste du betala för körlektionen, om du blir akut sjuk ska ett sjukintyg/intyg från chef, skola eller läkare/vårdcentral uppvisas inom senast en vecka från det faktiska datumet du var sjuk och därmed undviker du att bli debiterad för lektionen.

• Avbeställning av kurser (riskettan & handledarkurs) skall ske senast två vardagar innan avsedd kurstillfälle. Avbokning av kurser kan ske via epost eller telefon.

• Ombokning av riskutbilding 2 (halkbanan) skall ske senast 5 dagar innan halkkörningen skulle ägt rum via epost. Önskar man avboka sin utbildning så är det upp till eleven själv att avboka sin halkbana direkt (då dem har sina egna avbokningsvillkor vi ej kan reglera) till Bromma eller Gillinge Halkbana då vi endast står för bokning samt ombokning i mån av tid. Om du uteblir ifrån Halkbanan utan något giltigt skäl får du betala full kursavgift.
Viktiga länkar
Transportstyrelsen