Arenastadens Trafikskola
– en trafikskola i hjärtat av Solna

Arenastadens Trafikskola är en väletablerad trafikskola som grundades år 2010. Vi erbjuder utbildningar för personbil manuell eller automat. Hos oss lär du dig redan från början att köra sparsamt enligt EcoDrivingprincipen. Ekonomiskt både för miljön och plånboken!

När du startar din utbildning får du en personlig bedömning där vi lägger upp din utbildning efter dina egna önskemål och förutsättningar. Utbildningen innehåller kontinuerliga uppföljningar så att du vet hur långt du kommit i din utbildning.

Våra duktiga trafiklärare arbetar efter transportstyrelsens läroplan och tar sig tid att anpassa utbildningen efter Dig som elev. Självklart är vi ansluta till Sveriges Trafikskolors Riksförbund (STR). Och följer läroplanen som är godkänd av Transportstyrelsen.

Bara ett stenkast ifrån

Hit kan du ta dig med pendeltåg, tunnelbana, tvärbana eller buss. Du kliver av vid Solna Station (J) pendeltågsstation och promenerar ca 50-75 meter. Välkommen att prata med vår kunniga personal i receptionen om hur du går vidare för att nå till mål.